Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 april 2017

Minotaurus (3)

Ik ben druk bezig mijn digitale archieven te controleren, herconstrueren, ordenen, etc... en netjes te back-uppen. Daardoor zal er op dit blog af en toe een dagje bij inschieten zoals gisteren. Door mijn laptop-crash ben ik tòch wat radio-uitzendingen kwijtgeraakt. Ik kan ze van mixcloud rippen, maar ik bewaar tegenwoordig alles het liefst in zo hoog mogelijke kwaliteit. Die harde schijven van tegenwoordig hebben zó veel ruimte. Gelukkig stond er ook nog heel veel bij RTVZoo opgeslagen. Daar heb ik na de uitzending twee uurtjes aan een bureautje gezeten en zo krijg je ook weereens wat mee van de gezelligheid op de redactie. Tot mijn verbazing kwam ik òòk nog uitzendingen tegen, waarvan ik dacht dat ik ze niet meer had en die dus ook nog niet op mixcloud stonden. Er blijven echter enkele omissies bestaan. Met name in de tijd dat ik nog inbelde om mijn kwartiertje VG rondom de Peperbus te doen, is niet altijd alles bewaard. Ik herinner me dat ik daar gewoon te depressief voor was en dat er soms langer dan een maand voorbijging voordat ik de uitzendingen van de radio-server plukte en dan kon het gebeuren dat er eentje inmiddels niet meer op stond. De playlisten en de losse tracks heb ik dan wèl bewaard, maar even de wav-recorder mee laten lopen of naar de rtvzoo-site was kennelijk te veel moeite. Ook staat me nog van twee keer bij dat ik er voor naar de studio kwam en met de presentatrice terugfietste en dat die opmerkte dat ik zo stil was en dat ik daar nauwelijks een antwoord op wist. Dat was ze helemaal niet van mij gewend. Ik had me dan opgeladen voor dat kwartiertje en het was dan kennelijk op.
Jullie zal dat misschien niet verbazen, omdat ik nogal openhartig ben over mijn psychische klachten, maar vaak kan ik me naar verloop van tijd helemaal niet meer voor de geest halen hoe het was. Alleen dat soort details blijven me bij, of bepaalde momenten, meestal buiten, dat ik dacht: dit is echt ondraaglijk. Ik herinner me dan nog waar ik op dat ogenblik was. Of dat ik de weg kwijt was in mijn eigen buurt en in paniek raakte. Maar hoe de tijd daar tussen verliep kan ik me maar met moeite of soms helemaal niet herinneren. Ik lees ook wel eens wat terug op dit blog, of in een oud dagboek waarvan ik denk: heb ìk dat geschreven? Nu zal iedereen dat wel eens hebben, maar in het grote geheel geeft het toch maar aan dat het geheugen tijdens een depressie minder goed werkt. Het is natuurlijk ook een beschermingsmechanisme, dat vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen