maandag 7 oktober 2013

fantasietjes


Gisteren zag ik in de auto (nee, ik rij niet zelf) onderweg naar een concertje, imposante jacobsladders boven het Nederlandse landschap en ik zag ineens voor me hoe mensen met pikhouwelen en touwen erop omhoog naar de wolken aan het klimmen waren. Ik vroeg mij onmiddelijk af of er al eens een filmmaker dit idee gebruikt heeft. Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die op dit idee komt. Misschien moet ik even googelen: nee, niet zo op het eerste gezicht. Ik trof wel een interessant artikel over hunnebedden, maar dit terzijde.
Vanochtend zag ik een zwanengezin, met 4 kinders, wat een behoorlijke score is, alhoewel ik niet weet of er al vliegpogingen zijn gedaan, ik denk het niet. Het doet me denken aan één van mijn tochten met een vogelminnende collega, waarbij hij me wees op een zwanenstel dat al voor het tweede achtereenvolgende jaar op dezelfde plek tevergeefs een broedpoging deed. Ineens zag ik twee zwanen voor me die een vruchtbaarheidskliniek binnenwaggelden en met gesnater en vleugelgeklap een behandeling eisten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten