dinsdag 9 september 2014

tree creatures (4) en beeldjagen

Gisteren zag ik een stukje DWDD, een programma dat ik op zich steeds meer zat word, doch ik moet toegeven dat er af en toe hele leuke dingen voorbijkomen. Je moet tenslotte niet het kind met het badwater weggooien, iets wat teveel mensen te vaak doen, hoewel je soms ook keuzes moet maken in het leven, maar dat is een ander verhaal ... Ik zag dus een stukje DWDD waardoor ik nu weet dat er een term is voor wat ik hier al een jaar aan het doen ben: 'beeldjagen'. Er kwamen een paar beeldjagers aan het woord en ik moet zeggen dat ik hun collecties themaplaatjes niet allemaal even mooi vond. De meeste vond ik eigenlijk lelijk. En dat is ook precies de reden waarom ik niet zo vaak naar DWDD kijk: ze signaleren een trend, een hype, or whatever en vervolgens doen ze alsof ze de pareltjes eruit gevist hebben om aan hun publiek te tonen. Soms is dat zo, maar in mijn ogen is dat minstens even vaak niet het geval. De enige plaatjesserie die ik de moeite waard vond was de man die afbeeldingen van marktplaats spaarde van mensen die tevergeefs hadden geprobeerd een foto van hun spiegel te maken, zonder zichzelf in het spiegelbeeld te tonen. Naast het feit dat er toch delen van de persoon in beeld kwamen, zo legde de verzamelaar uit, verraadde wat er verder te zien was veel over de verkoper.

Ik heb hier zelf even een voorbeeld van gezocht:


Ja, leuk, maar ik ben niet iemand die heel lang bij één thema kan blijven hangen. Ik verzamel wat ik op dat moment mooi vind en soms komt er iets voorbij dat ik op de achtergrond òòk een beetje verzamel. Zo trof ik vandaag op tumblr een foto die mijn liefde voor de vrouwelijke torso en die voor houtsculpturen in zich verenigt:



mooi hè en het is maar een kleine stap naar het thema dat ik voor vandaag gepland had:


en de soundtrack voor vandaag:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten