donderdag 14 mei 2015

Medusa (3)

Een tjif tjaf die zonder transitie-akkoord zijn melodie van Ab-groot naar Bb-groot overschakelt, alsof hij een transpose-knop omzette! Dat mag helemaal niet! Gelukkig zag ik even verderop een koolmeesje uit een liguster opstijgen die even biddend in de lucht bleef staan. Ik dacht: die zal wel een goed woordje voor de tjif tjaf doen bij de grote Muziektheorie-Politie in de hemel! Gelukkig maar. Het blinde jonge molletje in de tussenberm maakte ondertussen geen haast en snuffelde lustig rond. Ik bleef even wachten tot hij/zij zich weer verstopt had. Ik wilde het vertrouwen van een schepsel dat ik alleen maar van dood-in-de-mollenklem-van-pappa kende en dat zich zo kwetsbaar naar mij toe opstelde niet schenden en hem weerloos aan een biddende buizerd of valk ten prooi laten vallen. Er was geen enkele tjif tjaf die in mineur zong en ook geen merel. Zelfs de heggenmus zong vrolijk. Dit kon geen toeval zijn... (grapje!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten