zaterdag 6 augustus 2016

Bijltjesdag (5) en cassettebandjes

Ik heb mijn cassettedeck weer in ere hersteld vanwege de "demo-cassette" van Hans Vandenburg. Het is precies het soort deck dat in deze video wordt aangeprezen:



15 euro in de krngloopwinkel. Het ding heeft waarschijnlijk tegen de 1000 gulden of meer gekost indertijd... Niet alleen musicasettes, maar ook mijn oude cassettes klinken e prima op. Ik heb eigenlijk spijt dat ik zoveel cassettes heb weggedaan, weliswaar na digitalisatie, maar velen heb ik nog met mijn 'oude' deck geript, dus minder van kwaliteit en ze staan figuurlijk te "verstoffen" op een portable hard disc. Maar er zijn compilatiecassettes waar ik ook qua vormgeving wat van maakte. Ik stelde ze geheel intuïtief samen aan de hand van mijn platenverzameling en ik vind ze heel rustgevend om te beluisteren. Ik sta versteld. Misschien dat ze striktgenomen verlies van kwaliteit hebben, maar het geluid doet heel rustig of vriendelijk aan mijn oren aan.



Ik zal ze later nog wel een keer per stuk fotograferen. De Moet Je Spreken tapes zijn gesproken brieven. Ook daarover een andere keer. Ik ben er trouwens eentje kwijt, zoals jullie zien.

Het thema dat ik voor vandaag had voorbereid:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten