maandag 4 december 2017

pilaren

Gisteravond heb ik genoten van deze CD, bij kaarslicht en door mijn 'goede' koptelefoon. Ik had hem al een keer eerder op gehad, maar hier moet je echt voor gaan zitten en ieder detail tot je door laten dringen, wat een mooie opname van wat een mooi stuk. Pärt is zeker geen minimalist, maar hij verstaat de kunst van 'less is more' als geen ander. Het is ook alsof het precies in de goede kerk is opgenomen, want de galm past perfect.


Vanochtend las ik dat er ophef in de media is over iets dat al op 17 november is gebeurd in de studio van 538. De DJ's lieten een naakte man een optreden van Maan verstoren. Nu hou ik he-le-maal niet van dit soort grappen. Er zijn uitzonderingen maar ik vind de meeste verborgen-camera-grappen respect- en smakeloos. Deze zonder meer ook. Maar het is wel gek dat er nu pas ophef over komt en bij 'ophef' heb ik ook zo mijn bedenkingen. Het is alsof onze samenleving niet meer zonder kan. Ja... dus dat... eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten