maandag 5 februari 2018

museum queeste

Gistermiddag liep ik dus door Museum De Fundatie met de "opdracht" een vriendin te laten weten welk schilderij mij in het bijzonder fascineerde. 

Er was een tentoonstelling van Neo Rauch en dat zijn sowieso fascinerende schilderijen: overdaad aan symboliek, nauwelijks te interpreteren, maar dat is expres, begrijp ik en het zijn er zó veel... Eentje maakt echter wel iets in mij los. Ik vond hem zelfs een beetje eng: 'de kroning'


Andere schilderijen die ik mooi vond:



Er was verder zero uitleg bij de schilderijen. Er waren alleen wat uitspraken te lezen op de muren in de gangen:


Tja... misschien ben ik niet zo intelligent als ik me voordoe, maar hier kan ik dus weinig mee, hè... een droom die én diepgaand én richtinggevend én onbewust een terechtwijzing waarneemt... en dat kun je vervolgens navertellen. Ok... ik denk dat ik het snap, maar het klinkt toch een beetje diepzinnig om het diepzinnige...

Deze begrijp ik beter:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten