donderdag 8 augustus 2024

Moe

Ik ben nog steeds erg moe en omdat ik er toch al een tijdje tegen aan zat te hikken in de zin van: moeten we ook niet weer eens andere oorzaken uitsluiten, heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts. Ik ben tenslotte ook al 60 en een check up en gesprek over het algehele plaatje lijkt me niet zo'n gek idee. Ik heb ook een weekje aan mijn vakantie vastgeplakt en ben verdiept in het boek "Tem je geest" van Ruby Wax. Gek genoeg herken ik nu meer in haar beschrijving van depressie dan toen ik laatst Pil van Mike Boddé gedeeltelijk teruglas. Bovendien schrijft zij niet alleen als ervaringsdeskundige maar inmiddels ook als gediplomeerd psychotherapeut, dus ik hoop er echt wat tips uit te halen. Ik heb er sowieso wat aan om dit soort boeken te lezen die een beetje uit de Zen-Bhoedisme-Mindfullness-hoek lijken te komen: loslaten, niet zo streng voor jezelf, relativeer het leven, etc.... Het helpt een handje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten