donderdag 10 oktober 2024

liever geen foto's

Vanochtend ben ik weereens teleurgesteld in de mensheid. Wat oordelen we snel over anderen en hoe moeilijk is het toch om ons oordeel bij te stellen als we de andere kant van het verhaal horen. En hoe pijnlijk is het als je zelf het slachtoffer van zo'n oordeel bent... Ik werd lid van een forum, een leuk forum dacht ik, maar het bleek het zoveelste ouwelullenclubje, waar ik op mijn 60-ste kennelijk toch te jong voor ben. Ik werd direct (in de derde persoon nb) aangevallen, omdat ik me niet op de juiste manier had voorgesteld. Excuses mochten voor enkelen niet baten. Men bleef neerbuigend. Ik voelde me net premier Schoof: "sjonge jonge jonge..."
De moderator greep wel in, maar ik had alweer gegeten en gedronken... Hoe ouder mensen worden hoe erger het wordt. Ik realiseer me dat dit op zich ook al aardig zuur klinkt, maar ja...
"plaatjes maar weer"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten