maandag 4 maart 2013

vuilnisbakkenkunst

 

Deze vond ik de leukste. Al enige jaren spraken buurtbewoners hun ergernis uit over de achteloos over de schouder geworpen plastic verpakkingen op de routes tussen het winkelcentrum en de drie omliggende scholen. Het resultaat was een overdosis aan vuilnisbakken. Ik schat gemiddeld om de dertig meter, met incidenteel om de TIEN meter. Het werden er steeds meer. Ik weet niet of het een goed idee is om dan de omgeving dusdanig aan asociaal gedrag aan te passen in plaats van het probleem als professionele en gekwalificeerde opvoeders in de klas te bespreken, maar goed; laat ik de ouwe zeurpiet in mij niet al te veel ruimte geven op dit blog.
Één van die scholen heeft dat in ieder geval wèl gedaan, want ongeveer een jaar geleden stond in de krant dat in de week daar op diverse vuilnisbakken als slot van een milieubewustwordingsproject door scholieren zouden worden beschilderd. Ik heb van het mooie weer gebruikt gemaakt en in de late middag enkele voorbeelden gefotografeerd:















2021 update, niet eens zo héél erg veel later is het grootste deel van deze vuilnisbakken alweer wegbezuinigd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten