woensdag 13 maart 2013

78rpm hoezen

Van de weduwe van een overleden vriend kreeg ik enkele jaren geleden diens 78 toeren platenverzameling. Ze had geprobeerd om hem te verkopen, maar het probleem was dat mensen die op advertenties reageerden, slechts de voor hen interessante platen wilden meenemen en niet de hele bubs. Ze wilde echter ruimte creëren en gaf dan liever alles weg aan iemand die haar van de hele verzameling wilde verlossen. Ik wilde wèl de hele bubs, vond het ook fijn om een tastbare herinnering aan één van de passies van mijn vriend te hebben en dus kwamen alle dozen, kisten en koffers mijn kant op.
Omdat ik zelf ook regelmatig met de bezem door mijn spullen moet om het huis niet te laten verstoppen, heb ik de verzameling inmiddels een klein beetje uitgedund. Vooral op het gebied van klassieke muziek zijn al die oude opnamen al keurig netjes gedigitaliseerd en op cd uitgebracht; de oude indertijd in enorme oplagen uitgebrachte schijven hiervan zijn bijna niets waard. De cd's inmiddels trouwens ook niet meer, maar dit terzijde.
 weet natuurlijk wel wat ik zèlf mooi of niet vind. Hier een lukrake greep uit de bewaarde hoezen:









1 opmerking:

Anoniem zei

Goeie actie...
Groeten Ton de Ruijter

Een reactie posten