vrijdag 6 september 2013

zeemeerminnen op covers

Nu ik enige tijd bezig ben met het thema zeemeerminnen begin ik eindelijk het soort meerminafbeeldingen te vinden dat ik voor ogen had. Het probleem is dat je wel heel veel zeemeerminplaatjes vindt met google, maar dat driekwart zo glad en zo kitsch is als wat:


Het zal de leeftijd zijn, maar ik vind hier dus helemaal niets aan. Vroeger was alles beter. Er was zelfs een blad getiteld Mermaid, voor mannen zoals ik:



 

 


 Maar deze fraaie dames ontberen het meest in het oog springende aspect van een meermin, de staart.  Zulke 'echte' exemplaren kwam je dan weer op de voorkant van andere tijdschriften tegen:















Morgen gaan we weer verder, want er zitten nog minstens twee afleveringen in dit thema. Mochten jullie zelf nog materiaal hebben, stuur gerust op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten