dinsdag 12 november 2013

Svensk Toppar

In het kader van zowel mijn passie voor hoezenpoezen als het plezier in volstrekt zinloze bezigheden bied ik u thans het resultaat aan van een google-tocht naar de Svensk Toppar-serie, wat zoiets is als de Zweedse versie van Alle 13 goed, e.d. 


Ik weet niet zeker of het allemaal klopt. Het zou kunnen dat er meerdere series onder die titel geweest zijn (Zweedse Toppers, is zó algemeen...), of dat de serie heruitgebracht is met een andere hoes. Het dobbelsteentje rechtsboven bij de bovenste hoes doet vermoeden dat dit nummer 2 is, evenals het SV 2 links onder, maar wat is die twééde hoes dan? Het zou òòk nog eens nummer 21 met een afgesneden 1 kunnen zijn, want verder hieronder ontbreekt er één met dat nummer. De plaatjes zijn niet scherp genoeg om de titels te lezen en ik ga ook mijn Zweedse vrienden niet over deze guilty-pleasure uithoren. Het dobbelsteentje zien we verder alleen bij nummer 4 terug. Verder zouden we op stijlkenmerken kunnen letten, maar dan nemen we deze zaak wellicht weer iets te serieus. Wèl heb ik er nog een nummerloze die wellicht voor nummer 1 zou door kunnen gaan:


Met nummer 6 is iets speciaals aan de hand, want kennelijk betreft het hier een bekende dame, Yanti Somer genaamd.


Blijkbaar heeft iemand de moeite heeft genomen een wat scherpere uitsnede van haar te maken.



Tevens is dit de enige hoes waarvan ik ook de achterkant vond:



Deze vond ik verder nog. Op sommige hoezen is duidelijk hetzelfde meisje te zien, nòg zo'n overeenkomst met Alle 13 goed. Op nummer 14 en 15 lijkt het model zelfs erg op het adg-meisje, waarover ik jullie een andere keer nog eens hoop te vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten