vrijdag 28 maart 2014

Toon Hermans in het Catalaans


Deze LP viel mij in eerste instantie op door de lelijkheid van de hoes en in tweede instantie omdat er Nederlandse componisten op de achterkant stonden. Door deze wikipedia pagina te vertalen, weet ik in ieder geval dat het Catalaans is, dat de heren redelijk bekend zijn en dat er ook nu nog een connectie is met Nederland via Endemol. Ik vermoed dat het contact ontstaan is door de toeristenstroom vanuit Nederland in de jaren zeventig, maar het blijft opvallend. Omdat ik het wel grappig vind en hem nog weleens denk te kunnen gebruiken heb ik de LP gedigitaliseerd, maar verder is het mijn kopje thee niet, zoals u zult begrijpen.




Beide LP-kanten eindigen met een medley, waarvan de eerste begint met treingeluiden en de tweede eindigt met geluiden van een explosie, gegil, sirenes, afgesloten door een klok: een bomaanslag van een Catalaanse actiegroep...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten