donderdag 26 juli 2018

Colin Raff

Al weer heel wat beleefd vandaag en het is nog maar 9:15. In de vroegte ben ik op de fiets gestapt naar het ziekenhuis om bloed te laten afnemen in het kader van de cardio-check.
Thuisgekomen vond ik het al warm in de woonkamer en ik opende de vriezer voor twee bevroren flessen water voor vóór de ventilator en tot mijn verbazing was er ééntje niet bevroren. Ik trok hem ertussen uit en mèt dat ik hem eruit trok, bevroor hij binnen ruim een seconde van bodem tot dop. Zó glad was die fles dus van binnen en zo zuiver het water en zo bewegingsloos heeft het er dus gelegen. Het kan ook met koken. Daarom moet je altijd even tegen een glas water tikken voordat je het uit de magnetron haalt, want hij kan ineens overkoken en dat mag niet gebeuren als je hem in je hand hebt. Goh, ook een metafoor: je moet niet héél lang stil blijven en alles inhouden, want dan stroomt het bij één tikje over, of bevriest alles...

Colin Raff

Geen opmerkingen:

Een reactie posten