zaterdag 4 augustus 2018

mermaids & matches

Weereens een leuk verhaaltje: om een reden te hebben te hebben voor mijn dagelijkse fietstocht naar de stad te fietsen besloot ik gisteren om naar de bibliotheek te gaan, daar wat te lezen in een tijdschrift onder het genot van een één euro-drankje en een film van een muziekuitvoering/concert te lenen om 's avonds te kijken.
Mijn oog viel op een DVD die een beetje in het genre zit dat ik momenteel veel luister en dat visueel ook leuk is, als het tenminste een beetje fatsoenlijk geregisseerd is:


De eerste twee leen-automaten pakten echter de bar-code van mijn pasje niet en de derde gaf een "uitleenfout" aan. Ik wendde mij tot de balie waar een dame de DVD op de scan-pad legde en naar het scherm keek: "Heeey... deze is afgeschreven." "Oh, mag ik hem dan kopen?" "Ja, pffff... wat vraag je voor zoiets? 50 cent?" "Akkoord". Dat toverde ik vervolgens gepast uit de portemonnee. Ik stopte hem in mijn rugzak en liep weer twee trappen op (extra conditie-training!) om er nog eentje te lenen, want Beethoven 3 gaat natuurlijk op de plank voor donkere winterdagen.
De afgelopen dagen heb ik weer enkele uitvoeringen van de eerste symfonieën van Mahler beluisterd, dus de volgende keuze was logisch, nummer 4, de kortste en vrolijkste van de 10.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten