zondag 28 mei 2023

andere kant

 Ja en toen waren we toch ongemerkt, maar vrij snel van de hypokant van het spectrum naar de andere kant van de nullijn gezeild. Ineens sta je twee ochtenden achter elkaar wel heel kut op: moe, zware ogen, lusteloos, angst- en jankerigheidsgolven, me niet meer voor kunnen stellen dat ik me helemaal op dat AI kon storten en dat ik me aangemeld heb bij de kringloop...  

De lorazepam doet wel wat ze moet doen: kalmeren en angst dempen en een uur na inname gaat het wat beter. Dus de benzo's helpen nog steeds, alleen afbouwen (wat nu ook weer hot news is, maar dan mbt anti-depressiva) is bij mij nog niet aan de orde... 

Máár... aan zo'n overmoedige periode hou ik soms ook iets goed over. Ik heb nu de stap gezet naar de kringloop, die ik in een depressieve episode niet gezet zou hebben en heb me met enthousiasme op het inwerken gestort. Het meeste weet/kan ik nu en ook met frisse tegenzin kan ik die twee middagen zinvol doorkomen en dat blijft toch beter dan de hele week thuis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten