zaterdag 31 augustus 2024

Medische perikelen rond laatste uitzending

Uitgerekend vlak voor de afscheidsuitzending van Sounds Under 64 Not Allowed werd Paco door een grotere kat stevig in zijn rug gebeten. De vooraf opgenomen versie van het programma is door Otis Fodder in Canada uitgezonden, terwijl wij met Paco bij de dierenarts zaten. Toevallig zat Otis net een bericht te typen toen ik ons message board opende voor overleg en hulp . 

Maar Paco heeft dus eerst E en daarna mij gebeten, omdat we hem (onwetend) probeerden op te pakken, zoals we wel vaker doen om hem te knuffelen. De wonden waren dus niet zichtbaar. Ze hebben hem onder een roesje moeten onderzoeken, zo agressief werd hij van aanraking... 

En daarom moesten wij allebei de volgende ochtend naar de huisarts, want een kattenbeet in de hand is kennelijk code rood. Allebei een tetanus-injectie en een anti-bioticumkuur. Ik hoefde het wondje niet eens aan te wijzen. De vervangend huisarts wierp er één blik op en zei: het wordt al rood, zie ik... Nee, bij kattenbeten zijn we onverbiddelijk en je komt volgende week ook terug! (ok,ok,ok...) 

Afijn, er was geen tetanusprik op voorraad, dus die moest ik dan eerst bij de apotheek halen. Die bleek wegens vakantie beperkt open dus eerst heb ik  anderhalf uur in de kringloop gewacht, (lunchen, kletsen met collega's, waaronder dus klaarblijkelijk een vrouw die niet in de medische wetenschap gelooft en die ik gelukkig niet heb gewurgd.)  tot de apotheek openging... om met het mini-flesje weer terug te fietsen naar de huisarts, waar de assistente hem zette. 

Uiteraard ben ik niet meer gaan werken en heb mij weereens op het binge watchen gestort. Ik kan toen ook pas alle lieve comments (onder de playlist)  lezen en iedereen die speciaal voor de laatste uitzending gedag kwam zeggen op de chat. Als alle veren die ik in mijn gat gestoken kreeg letterlijk waren geweest, had ik nu niet kunnen zitten ... en als ik zo door het terugluisterarchief blader dan vind ik ook eigenlijk wel dat ik in die bijna 5 jaar een enorme prestatie en iets heel moois heb neergezet. Nu komt er weer heel veel ruimte in mijn hoofd vrij voor nieuwe ideeën voor mijn bestaande programma's en de programma's met roterende DJs. 

Voorlopig gaat het vandaag met Paco goed. Kennelijk was het donderdagmiddag net gebeurd, zo zag het eruit volgens de dierenarts. Hij krijgt dus ook anti-bioticum en pijnstilling. Hij at en dronk aanvankelijk maar mondjesmaat, maar de vloeibare snacks van de Lidl vindt ie onweerstaanbaar wist ik al, dus daar doe ik het fijngestampte anti-bioticum dan doorheen. 
 Maar het dagelijks medicijnprogramma is dus tot en met woensdag redelijk ingewikkeld, want bovenop het zojuist aangepast innameschema van mijn bestaande medicijnen moet ik dus anti-bioticum uitzetten dat ik met wat eten moet innemem (ik kreeg ook nog gratis reclame voor yakult, dat zou helpen bij de bijkomende lichte misselijkheid) en één van mijn andere pillen MOET ik dus op de nuchtere maag innemen, of minimaal 2 uur na een maaltijd, waarna ik nog een uur niets mag eten... En dan hebben de pillen van Paco ook een strak innameschema, dat uiteraard dwars door dat van mij heenloopt. Dus ik moet iedere uur even kijken of er iets bij één van ons in mot en goed opletten of er juist wèl of niet bij gegeten dient te worden. 

 Maar jemig wat een toestand weer .... E. is met een vriendin een dagje heen en weer naar Borkum. Ik moet er zelf niet aan denken, maar ik ben erg blij voor ze.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten