zaterdag 28 september 2024

Voeten uit elkaar met vlooieninfestatie

Ja, je hoort een kat dus elke maand te ontvlooien en als je daar wat laks mee bent, omdat je ook al met anti-bioticum in de weer bent, en/of je depressief lusteloos bent, andere dingen aan je kop, dan kun je dus een probleem krijgen... En als je kat twee dagen na ontvlooien nog steeds krabt en je met de vlooienkam half-dooie, maar ook springlevende exemplaren en van die zwarte puntjes tevoorschijn tovert, dan is dat niet omdat vlooien resistent zijn (dat blijkt bij nader onderzoek slechts in zéér beperkte mate het geval te zijn), maar omdat er in de omgeving van de kat nog steeds vlooien en eitjes zijn... ja en één vrouwtjesvlo kan in korte tijd wel 2000 eitjes leggen... Dat is al gauw dweilen met de kraan open.
Dusss... het is ook altijd wat... Ik begin eerst maar eens met goed stofzuigen en uitkloppen en kleedjes waar hij vaak ligt behandelen en anders moet er héél veel gewassen gaan worden... U begrijpt dat dat laatste een enorme hobby van mij is... zucht... en blìjven kammen en meteen doodpletten als ik iets zie dat op een vlo lijkt... Intussen ga ik voor de zekerheid tòch nog een keer met een ander vlooienmiddel behandelen...
Gelukkig word ik zelf niet gebeten en zoja, dan weet ik dat ik er niet allergisch voor ben... Het is verder ook niet gevaarlijk voor de mens, alleen strontvervelend. Maar we hebben dus weer een project onder handen. Ik heb het eerder meegemaakt. Je kunt er wel een maandje mee zoet zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten