dinsdag 3 september 2024

Magere Hein

Even weer de figuur die ik voorlopig niet hoop tegen te komen. Het kan natuurlijk zomaar, weet ik van de hospice... je gaat met een kuchje naar de huisarts en een week later zit je in een hospice, drie weken later ben je dood. De hospice is uiteraard geen representatieve omgeving, om je risico's in te schatten. De leeftijd van de ouder van hetzelfde geslacht schijnt een betere inschatting te zijn. Mijn vader is nu 90 en in relatief goede gezondheid, dus dat stemt dan weer optimistisch.
Straks spring ik op de fiets om wat dingen te laten checken bij de huisarts. Die afspraak stond al. Nu kan hij meteen mijn bijtwond even checken. Ik heb dit echt heel lang uitgesteld, maar ik had E. beloofd het na mijn 60-ste verjaardag te doen. Het is nu 7 jaar geleden dat ik de man gezien heb. De vorige keer was omdat ik het mijn toenmalige achteraf kortstondige vriendin had beloofd. Nu is de motivatie wat intrinsieker. Ik wil eigenlijk wel wat advies over hoe ik nu verder moet als 60-er voelend dat alles minder wordt en zo. Ik ben begonnen met deze oefeningen, lijkt me een goed idee in mijn geval en ik eet al een tijdje veel gezonder, maar ik doe eigenlijk maar wat...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten