maandag 23 september 2024

We gaan weer muziekjes maken

Ja, ik moest er wel weer even inkomen en de dopamine-rush van weer iets gemaakt te hebben deed mij veel te valse eerdere versies online zetten, maar hier ben ik redelijk tevreden over. E. heeft mij voornamelijk met de titel/het refrein op weg geholpen. Oorspronkelijk wilde ik de Jan Rot hertaling gebruiken, maar "Lucy is een ster uit duizenden" is niet één van zijn sterkste hertalingen. Hij heeft hierbij de letters L S D proberen te behouden ten koste van de binnenrijm van sky and diamond, terwijl dat volgens hem ook een doodzonde was. Met Alice en Draai, zit de LSD er alsnog in en het bekt ook een stuk beter dan "ster uit duizenden". Verder vond ik er bij Rot zinnetjes tussen zitten die ik ook wat gekunsteld vond. Ja, dan kunnen we het net zo goed helemáál zelf doen.
Ik nodig hierbij alle luisteraars van Yes, We have no mountains uit zèlf een Beatles-liedje te coveren, kwaliteit maakt niet uit. Het gaat om de lol en ik heb het kriterium uitgebreid naar liedjes van de afzonderlijke bandleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten